FUJIFILM X-T20 - Quality on Every Shot. Режимы фотоаппарата fujifilm


Обучение | Режимы работы фотоаппаратов | Часть 2

December 22nd, 2014

01:17 pm - Обучение | Режимы работы фотоаппаратов | Часть 2Оригинал взят у podakuni в Обучение | Режимы работы фотоаппаратов | Часть 2

Оглавление:

Режимы работы фотоаппаратов | Часть 2

Продолжаем серию постов про режимы работы фототехники. В предыдущей части мы давали определения, чтобы было понятно что к чему. А сейчас начнём рассказывать о том, как пользоваться всеми этими параметрами и на что нужно ориентироваться при фотографировании. Итак, начать надо с мануального (ручного) режима, в котором все параметры (экспопара и чувствительность, про которые мы говорили ранее) подбираются пользователем самостоятельно, исходя из сюжета, задумки и задач съёмки.

Конечно, полагаем, что начинающие фотолюбители хотели бы сначала изучить более простые режимы, вроде полного автомата или тематических режимов типа "пейзаж", "портрет", "ночное фото" и так далее. Чтобы можно было нажать на кнопку и сразу получить результат. Разумеется, мы обязательно рассмотрим и эти режимы тоже, но сначала, всё же, чистое ручное управление. Ибо только оно, на наш взгляд, позволяет понять все взаимосвязи выдержки, диафрагмы и чувствительности, которые нужны для получения задуманного кадра.

3. М | Мануальный (ручной) режим

В этом режиме все настройки фотограф выставляет самостоятельно. Диафрагму, выдержку, чувствительность — всё-всё-всё. Это очень честный режим: что выставил — то и получил. Сразу скажем, что мы бы не рекомендовали начинающим фотографам пересиливать себя и всегда использовать только этот режим по суворовскому завету "тяжело в учении, легко в бою". Нет никакой доблести в долгой настройке камеры и многочисленных пробах, за время которых интересный сюжет может испариться. А вот для тренировки на начальном этапе, дома, тихо-спокойно, вечерком — самое то!..

На камерах FUJIFILM мануальный режим как правило включается ручным выбором настроек диафрагмы на объективе:

Кольцо выбора диафрагменных чисел на объективе серии XF

...ручным выбором времени экспонирования на колёсике выдержек:

Колёсико выбора выдержки

...и установлением нужного значения чувствительности через меню или отдельным колёсиком (которое есть у X-T1):

Колёсико установления чувствительности у X-T1

Разумеется, встаёт вопрос, а на что должен ориентироваться фотограф, когда снимает в мануальном режиме? Как понять, правильные ли настройки или нет? Ответ тут может быть только один: самый главный критерий — это удовлетворённость фотографа результатом. То есть, если снимок такой, какой задумывался и нравится фотографу — то всё хорошо. Смотреть нужно по картинке и только по ней. И точка.

Например, этот снимок:

Farmer with his buffalos | Jinny Tan

...можно было сфотографировать так, чтобы караван не выглядел контурами, и чтобы лес не уходил в темноту. Но автор выбрал именно такое решение, это его воля. А вот тут:

Pinocchio | Marcin Nawrocki

...совершенно не обязательно было делать фотографию такой яркой. Но, опять же, это выбор автора.

Далее. Чтобы сделать кадр, подобный этому:

Серфингист

...нужно выставить очень короткую выдержку (чтобы движение не было смазанным). При этом, хорошо бы ещё и закрыть диафрагму (чтобы была большая ГРИП). Следовательно, очень может быть, что у этого кадра даже днём, при достаточном освещении, придётся выставлять довольно высокое значение чувствительности.

А вот для такого кадра:

Dash | Kresimir Kopcic

...как мы можем видеть, выдержка должна быть более длинная, чтобы смазанность фигуры бегущего человека передавала его динамику.

В случае с портретом, скорее всего, нам захочется размытого заднего фона (малой ГРИП) и поэтому тем параметром, с которого начнётся настройка фотоаппарата, будет довольно сильно открытая диафрагма:

portrait | JUHN KWON

А для "совмещений", подобных этому:

Changing | Aleksandr Malin

...диафрагму лучше сильно прикрыть, чтобы фон и передний план укладывались в большую ГРИП и были примерно одинаковыми по размытию. И так далее, и тому подобное. Впрочем, к теме разных жанров и характерным настройкам мы ещё обязательно вернёмся позже.

Раз ориентироваться нужно только по снимку, то хорошо, конечно, было бы "подружиться" с экраном своей камеры. В том плане, что нужно посмотреть как одни и те же фотографии выглядят на экране фотоаппарата и на настольном калиброванном мониторе, чтобы убедиться, что заметных отклонений нет. А если они есть, то просто запомнить в какую сторону (допустим, экранчик показывает всё чуть светлее, например, или чуть темнее), чтобы потом делать в уме поправку. Впрочем, наш опыт показывает, что практически у всех современных фотоаппаратов экранчики показывают фотографии очень близко к тому, как они выглядят на калиброванных мониторах.

Итак, главный способ оценки правильности экспонирования — это контроль получившегося изображения. При этом, неплохо бы помнить, что зрителей мало интересует то, как выглядело всё на самом деле. Это очень распространённое заблуждение — что мир на снимке должен быть таким, как мы видели его глазами. Это в принципе невозможно передать, поэтому любая фотография — это реальность, пропущенная через ощущения фотографа и зафиксированная с теми или иными допущениями.

Помощником фотографа при съёмке в мануальном режиме может быть... нет, не гистограмма, как многие подумали, она, как раз, фотографу не очень-то помощник, о чём мы поговорим чуть позже. Хотя гистограмма может быть полезной, но, пожалуй, лучше всё же ориентироваться на встроенный экспонометр. А для того, чтобы говорить как он может помочь, нужно сначала разобраться с тем, как он устроен и по какому принципу работает.

4. Встроенный экспонометр

Итак, внутри каждого современного фотоаппарата есть встроенный экспонометр: устройство и/или программа, оценивающая яркость попадающего на матрицу света. На основании полученной информации экспонометр либо даёт рекомендации по настройкам в мануальном режиме (через шкалу на экране), либо управляет параметрами камеры в автоматических режимах (меняет экспопару и/или чувствительность).

На самом деле всё довольно просто. Экспонометр меряет попадающий на матрицу свет и сравнивает его с неким заложенным в него "средним значением яркости сцены". Если говорить упрощённо, то практически все снимаемые нами сюжеты имеют среднюю яркость на уровне так называемого "13.5%-ного серого" (который достигается смешением при печати белой и чёрной краски в пропорции 13.5 к 86.5). Кстати, не так давно, экспонометры ориентировались на 18%-ный серый (смешение красок 18 к 82), но сейчас практически все производители перешли на другой, более тёмный серый тон. Впрочем, это не так принципиально с точки зрения фотолюбителей.

Итак, экспонометр меряет попадающий в камеру свет и сравнивает с заложенным в него эталоном. Если на входе света больше, чем эталонное значение, то экспонометр выдаёт команду на понижение яркости (рекомендует закрыть диафрагму, укоротить выдержку, понизить чувствительность — по очереди или всё сразу, в зависимости от задач и предпочтений). Если на входе света меньше, то, соответственно, рекомендации будут по увеличению яркости (открыть диафрагму, удлинить выдержку, повысить значение ISO).

В мануальном режиме эти рекомендации выводятся на вот эту малоприметную шкалу экспозиции, расположенную на экране:

Шкала экспозиции (выделена на фото яркостью)

Кстати, шкала может быть сбоку, как здесь на примере. Или снизу. Или справа. Это не важно. Если бегунок, передвигающийся по этой шкале, будет в плюсовой зоне, то это означает, что картинка при данных настройках будет ярче, чем обычно. И наоборот, если в минусовой — то темнее. Будет ли из-за этого снимок лучше или хуже? А вот не факт. Ибо, как уже говорилось выше, главным критерием является всё же удовлетворённость фотографа от полученного результата.

Не вдаваясь в технические подробности скажем, что существует несколько разных режимов работы эскпонометра. При этом, каждый производитель фототехники может варьировать как их количество, так и особенности работы. Но одно остаётся неизменным — как минимум несколько основных режимов есть у всех фотоаппаратов. Давайте рассмотрим их подробнее:

4.1 Интеллектуальный замер (мультизамер, матричный, оценочный)Этот замер разбивает кадр на отдельные зоны (как правило, у FUJIFILM их 256):

Фрагмент пейзажного снимка, разбитый на отдельные зоны

...меряет яркость в каждой ячейке:

Измерение яркости в каждой ячейке

...и потом вычисляет итоговый результат, учитывая все эти значения:

Финальный результат вычислений

Далее — по описанной выше схеме: если полученный результат ярче 13.5%-го серого, то настройки рекомендуется поменять в сторону уменьшения яркости (закрыть диафрагму, укоротить выдержку, понизить чувствительность сенсора), если результат темнее эталона, то, соответственно, рекомендуются противоположные действия (диафрагму открыть, выдержку удлинить, ISO увеличить).

Однако, справедливости ради, стоит отметить, что замер мульти (так он называется на камерах FUJIFILM, у остальных он чаще называется матричный, а у Canon — оценочный) не просто меряет и усредняет, он ещё и пытается понять: что за сюжет снимает фотограф? Анализ строится на основе данных о композиции, цвете снимаемой сцены и от всех остальных датчиков фотокамеры. Например, упрощённо это выглядит так: если при измерении выяснится, что верхняя половина кадра светлее нижней, а фокус у объектива установлен на бесконечность, то скорее всего фотограф делает снимок пейзажа. Ориентируясь на это, автоматика камеры делает поправку в настройках, чтобы карточка получилась хорошо экспонированной для данного жанра.

Отметим, что в последние несколько лет в программировании настроек мультизамера инженеры шагнули очень далеко вперёд и поэтому ошибки экспонирования встречаются крайне редко, даже в очень сложных условиях съёмки. Поэтому этот режим замера можно оставлять включённым в подавляющем большинстве съёмок. Впрочем, к теме ошибок автоматической экспонометрии мы ещё вернёмся позже, в следующих статьях.

4.2 Точечный замер

В этом виде замера камера использует небольшую зону (примерно 2%-8% площади всего изображения, в зависимости от предпочтений инженеров-разработчиков, у FUJIFILM это 2%), в которой меряет яркость:

Малая точка, по которой меряется эскпозиция

Результат измерения в этой точке

Если эта зона попадает на тёмный участок, то камера принимает решение поднимать яркость до эталонного значения, если на светлый, то, соотвественно — понижать.

Точечный замер нужен в сценах, где есть большой перепад яркостей и снимающему нужно выбрать: что же, собственно, он хочет показать — светлые области или тёмные? В этом случае, как правило, замер фотографом переключается на точечный, зона замера переводится на ту область, яркость которой нужно измерить, показанные экспонометром настройки применяются для получения снимка.

Например, вот в этом кадре:

Room with view ... | Fabrizio R.

...нужно выбирать, что показывать зрителям: содержимое комнаты (и тогда всё за окном будет белым), либо то, что снаружи (тогда комната будет чёрной). Автор выбрал второй вариант.

На практике применять точечный замер приходится крайне редко. При этом, нужно помнить, что поскольку зона замера очень мала, то, например, при съёмке динамичных сцен, когда содержимое кадра меняется быстро, оценка яркости будет довольно хаотичной: то в зону замера попадёт светлый объект, то тёмный, и камера каждый раз будет выдавать разные настройки для экспопары и чувствительности.

У многих недорогих зеркальных камер часто в таком режиме точка замера одна — центральная. В этом, в принципе, нет ничего страшного, но такое решение приводит к усложнению работы с камерой (если искомая зона не попадает в центр, то нужно сначала сместить фотоаппарат так, чтобы центральная точка попала на эту зону, зафиксировать измерение, потом вернуть фотоаппарат в исходное состояние). У более продвинутых зеркалок и у всех беззеркальных фотоаппаратов точку замера можно связать с зоной фокусировки: то есть, если вы переключились на точечный замер, то яркость будет меряться в той зоне, где вы наводитесь на резкость.

4.3 Средневзвешенный замер

Это замер, в котором экспозиция определяется простым усреднением по всему кадру. В этом режиме обеспечивается одинаковая экспозиция при съёмке нескольких кадров в одних и тех же условиях освещённости.

В теории этот режим должен чаще всего использоваться при съёмке пейзажей и портретов (особенно, когда люди одеты в чёрную или белую одежду). Но на практике, как мы уже говорили выше, мультизамера хватает на все основные случаи жизни и средневзвешенный замер всё больше остаётся без работы...

У камер FUJIFILM режимы замера переключаются либо через меню, либо, что чаще, через нажатие кнопки AE (внизу слева):

Меню переключения режимов экспозамера

...или отдельным переключателем, как у X-T1:

Отдельный переключатель режимов экспозамера на X-T1 (под диском выдержек)

5. Гистограмма

Ну вот и она, столь сильно любимая учебниками по фотоделу! Наконец-то и её черёд. Давайте сначала разберёмся, что это такое. На самом деле, гистограмма — очень простой инструмент. Это наглядная статистика, график. По горизонтальной оси — яркость, от тёмного к светлому. По вертикальной оси — количество точек на снимке, которые имеют ту или иную яркость.

Вот, для простоты, тут даже не картинка, а мишень. Всего тут 12 зон, из них — 2 чёрные, 4 — разной степени тёмно-серые, 5 — светло-серых и 1 — белая:

Яркостная мишень

Упрощённая гистограмма для этой мишени будет выглядеть так:

Гистограмма мишени

Если зоны будут цветные, то можно будет помимо яркостной гистограммы построить ещё и поканальные цветные (для красного, зелёного и синего цветов). Но поканальные гистограммы редко когда выводятся на экран, чаще используется одна (яркостная) гистограмма.

Поскольку на реальной фотографии не 12 пикселов, а миллионы, то и гистограммы для снимков выглядят более "волосатыми":

Снимок и его яркостная гистограмма

Очень часто начинающим фотографам буквально вдалбливают, что при помощи гистограммы можно понять: правильно ли экспонирован кадр? Мало того, использование гистограммы очень часто навязывается начинающим фотографам: мол, смотрите на неё, старайтесь чтобы она была правильной, крутите настройки камеры не обращая внимания на снимок.

Считается, что "правильная" гистограмма должна выглядеть примерно как шляпа, лежащая на столе или как удав, проглотивший слона (то есть — как типичное пологое гауссиановское распределение):

Почти "правильная" гистограмма

А все остальные виды гистограммы — это уже не правильно. Особенно плохо, если много информации будет сосредоточено по краям, это означает пересветы или провалы в тенях. Но на деле в жизни есть масса исключений из этого "правила":

Тёмный кадр с "неправильной гистограммой"

Светлый кадр с "неправильной гистограммой" | Breakfast illusion | Mogan Andrei

Оба эти снимка вполне нормальные. А вот яркостные гистограммы у них "неправильные"... С точки зрения горе-учителей, конечно же. Итак, есть два момента, почему не стоит гистограмму использовать как основной инструмент контроля за правильностью экспозиции:

  • Во-первых, как вы помните, самое главное — это всё же сюжет и его видение фотографом. Безусловный приоритет этого пункта будет порождать настолько огромное исключение из "правильного распределения информации на гистограмме", что проще будет ей вовсе не пользоваться;
  • Во-вторых, гистограмма на дисплее фотоаппарата строится исходя из данных, содержащихся в JPEG-е (даже если вы снимаете только в raw), а это означает, что она верна только для одной из огромного множества интерпретации данных, полученных на матрице фотоаппарата. Про raw мы будем подробно говорить позже, а пока можете почитать на эту тему статью: Зачем нужно снимать в raw?

Впрочем, нам не хотелось бы выступать в роли новых "догматизаторов" съёмочного процесса. Пожалуй, не стоит плодить новых правил и ограничений. Если вы считаете, что гистограмма для вас полезна и что она помогает вам подбирать правильную экспозицию кадра — то, конечно, пользуйтесь ей во благо! Главное, помните, что важнее всего — результат.

Продолжение следует.

fujifilmru-news.livejournal.com

Introducing the selfie-optimized mirrorless digital camera “FUJIFILM X-A3"

Model Name FUJIFILM X-A3 Number of effective pixels 24.2 million pixels Image sensor 23.6mm×15.7mm(APS-C) CMOS with primary color filter Sensor Cleaning system Ultra Sonic Vibration Storage media SD Card (-2G) / SDHC Card (-32G) / SDXC Card (-256G) UHS-I*1 File format (still image) "JPEG (Exif Ver 2.3*2) RAW (RAF format)/RAW+JPEG (Design rule for Camera File system compliant, DPOF-compatible)" File format (movie) Movie File Format : MOV Movie Video Compression : H.264 Audio : Linear PCM Stereo Number of recorded pixels "L: (3:2) 6000x4000 / (16:9) 6000x3376 / (1:1) 4000×4000   M: (3:2) 4240x2832 / (16:9) 4240x2384 / (1:1) 2832×2832 S: (3:2) 3008x2000 / (16:9) 3008x1688 / (1:1) 2000×2000<Motion Panorama>180°: Vertical: 2160 x 9600 / Horizontal: 9600 x 1440120°: Vertical: 2160 x 6400 / Horizontal: 6400 x 1440" Lens mount FUJIFILM X mount Sensitivity     Standard Output Sensitivity : AUTO1 / AUTO2 / AUTO3(up to ISO6400) / ISO200 to 6400(1/3 step) Extended output sensitivity : ISO100 / 12800 / 25600 Exposure control TTL 256-zones metering, Multi / Spot / Average Exposure mode P(Program AE) / A(Aperture Priority AE) / S(Shutter Speed Priority AE) / M(Manual Exposure) Exposure compensation -3.0EV - +3.0EV, 1/3EV step (movie recording : -2.0EV - +2.0EV) Image Stabilizer Supported with OIS type lens Face Detection Yes Eye Detection Yes Shutter type Focal Plane Shutter Shutter speed Mechanical Shutter 4 sec. to 1/4000 sec.(P mode), 30 sec. to 1/4000 sec.(All modes) Bulb mode(up to 60 min), TIME : 30 sec. to 1/4000 sec. Electronic Shutter*3 1 sec. to 1/32000 sec.(P / A / S / M modes) Bulb mode : 1 sec. fixed, TIME : 1 sec to 1/32000sec. Mechanical + Electronic Shutter 4 sec. to 1/32000 sec.(P mode), 30 sec. to 1/32000 sec.(All modes) Bulb mode(up to 60 min), TIME : 30 sec. to 1/32000 sec. Synchronized shutter speed for flash 1/180 sec. or slower Continuous shooting Approx. 6.0 fps (JPEG : max. approx. 10 frames) Approx. 3.0 fps (JPEG : max. approx. 50 frames) * Recordable frame number may vary depending on the type of memory card used. * The frame rate varies with shooting condition and the number of images recorded. Auto bracketing AE Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV) Film Simulation Bracketing (Any 3 types of film simulation selectable) Dynamic Range Bracketing (100% · 200% · 400%) ISO sensitivity Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV) White Balance Bracketing (±1, ±2, ±3) Focus (mode) Single AF / Continuous AF / MF / AF+MF Focus (type) TTL contrast AF, AF assist illuminator available Focus (AF frame selection) Single point AF: 11x7 (Changeable size of AF frame among 5 types), Zone AF: 3x3 / 5x5 / 7x7 from 77 areas on 11x7 grid, Wide/Tracking AF: (up to 9 area) * AF-S : Wide * AF-C : Tracking White balance Automatic Scene recognition / Custom1~3 / Color temperature selection (2500K~10000K) / Preset: Fine,Shade, Fluorescent light (Daylight), Fluorescent light (Warm White), Fluorescent light (Cool White),Incandescent light, Underwater Self-timer 2sec. / 10sec. / Smile / Buddy (LV.1 - LV.3) / Group (1-4 subjects) Flash "Manual pop-up flash (Super Intelligent Flash) Guide number : Approx 5 (ISO100・m) / Approx 7 (ISO200・m)" Flash modes Red-eye removal OFF: Auto/Forced Flash/Suppressed Flash/Slow Synchro/Rear-curtain Synchro/Commander Red-eye removal ON: Red-eye Reduction Auto/Red-eye Reduction & Forced Flash/Suppressed Flash/ Red-eye Reduction & Slow Synchro/Red-eye Reduction & Rear-curtain Synchro/Commander *Red-eye removal is active when Face Detection is set to ON. Hot shoe Yes ( dedicated TTL Flash compatible) LCD monitor 3.0-inch, aspect ratio 3:2, approx. 1,040K-dot Tilt-type, TFT color LCD monitor (approx. 100% coverage) Movie recording Full HD 1920 x 1080 60p / 50p / 24p, Continuous recording : up to approx. 14 min. HD 1280 x 720 60p / 50p / 24p, Continuous recording : up to approx. 27 min. * Use a card with SD Speed Class with class 10 or higher Mode dial Advanced SR AUTO / P / S / A / M / C(Custom) / Night / Sports / Landscape / Portrait Enhancer / SP(Scene Position) / Adv. Film Simulation mode 11 type (PROVIA/STANDARD, Velvia/VIVID, ASTIA/SOFT, CLASSIC CHROME, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std, MONOCHROME, MONOCHROME+Ye FILTER, MONOCHROME+R FILTER, MONOCHROME+G FILTER, SEPIA) Dynamic range setting AUTO, 100%, 200%, 400% ISO restriction (DR100%: No limit, DR200%: ISO400 or more, DR400%: ISO800 or more) Advanced filter Toy camera, Miniature, Pop color, High-key, Low-key, Dynamic tone, Fish-eye, Soft focus, Cross screen, Partial color (Red / Orange / Yellow / Green / Blue / Purple) Touch screen Shooting Mode : Shooting, AF, Focus area, Digital zoom, Protrait enhancement level (Portrait Enhancer mode) Display Mode : Swipe, Zoom, Pinch-in / Pinch-Out, Double-tap, Drag Other photography functions Advanced SR AUTO, Eye detection AF, Face Detection, Interval timer shooting, Auto Red-eye Removal, Select custom setting, Motion panorama, Color space, Setting (Color, Sharpness, D-range, Gradation), Film Simulation, Advanced Filter, Framing guideline, Frame No. memory, Histogram display, Preview depth of focus, Pre-AF, Focus check, Focus Peak Highlight, Multiple exposure, Release priority / Focus priority selection, Fn button setting, ISO AUTO control, Interlock spot AE & Focus area, Edit/Save quick menu, Preview exp./WB in manual mode, Shutter Type, Touch screen setting Playback functions RAW conversion, Image rotate, Auto image rotate, Face Detection, Red-eye reduction, Photobook assist, Erase selected frames, Multi-frame playback (with micro thumbnail), Slide show, Protect, Crop, Resize, Panorama, Favorites Wireless transmitter ( standard) IEEE 802.11b/g/n (standard wireless protocol) Wireless transmitter (access mode) Infrastructure Wireless function Geotagging setup, Image transfer (Individual image/Selected multiple images), View & Obtain Images, PC Autosave, instax Printer Print Other functions PictBridge, Exif Print, 35 Languages, Date/Time, Time difference, Sound & Flash OFF, Quick start Mode, High Performance, Preview exp. in Manual mode, LCD Brightness, LCD Color, Preview Pic. Effect, DISP. Custom Setting "Terminal (Video output) Terminal (Digital interface) USB 2.0 High-Speed / micro USB terminal * connectable with Remote Release RR-90 (sold separately) Terminal (HD output) HDMI Micro connector (Type D) Power supply NP-W126S Li-ion battery (included) Dimensions 116.9(W) mm x 66.9 (H) mm x 40.4(D) mm / 4.6 in.(W) x 2.6 in. (H) x 1.6 in. (D) (Minimum depth: 31.6 mm/ 1.2 in.) Weight Approx. 339g / 12.0 oz. (including battery and memory card) Approx. 290g / 10.2 oz. (excluding accessories, battery and memory card) Operating Temperature 0 - 40℃ / 32-104°F Operating Humidity 10 - 80% (no condensation) Battery life for still images*4 approx 410 frames (with XF35mmF1.4 R lens) Starting up period Approx. 0.7 sec., when High Performance mode set to ON Approx. 1.3 sec., when High Performance mode set to OFF Accessories included Li-ion battery NP-W126S AC power adapter AC-5VF Plug Adapter USB cable Shoulder strap Body cap Owner's manual

www.fujifilm.eu

FUJIFILM X-T20 - Quality on Every Shot.

FUJIFILM Corporation (President: Kenji Sukeno) will launch the compact and lightweight FUJIFILM X-T20 in February 2017, complete with APS-C sized 24.3MP X-TransTM CMOS III1 sensor and X-Processor Pro image processing engine. The updated sensor and processor, along with a reworked AF algorithm, boost the camera’s startup time and AF performance, dramatically improving its ability to track moving subjects, while the tilting touchscreen LCD monitor enables users to shoot from a variety of angles with ease. The X-T20 also has enhanced video functionality and is capable of capturing 4K movies with Fujifilm’s popular Film Simulation modes. Staying true to the X Series functional design ethos, the X-T20 also combines an SLR-style viewfinder and dial-based operation.

Key features on the FUJIFILM X-T20

Compact, lightweight body ideal for stills and video use

Taking the body styling from the highly-regarded FUJIFILM X-T10, the X-T20 adds a Video option to the Drive Dial to enable instantaneous switching from still photo shooting to the video recording mode. The Exposure Compensation Dial now has the C position for exposure compensation up to ±5 stops, while the LCD monitor uses a tilting touchscreen panel for intuitive operation at almost any angle. The X-T20 is also equipped with an Auto mode selector lever for selecting the fully-automatic Advanced SR Auto mode where the camera chooses the optimum settings for a given scene.

24.3 megapixel APS-C sized X-TransTM CMOS III sensor and X-Processor Pro image processing engine for outstanding image quality and high-speed response

The X-T20 features the new ACROS Film Simulation mode, while the larger phase detection AF area and updated algorithm deliver an ultra-fast AF speed of 0.06sec.2. The X-T20 also offers 5.0fps live-view shooting, a quick start-up time of 0.4sec.3, shutter time lag of 0.050sec. and shooting interval of 0.25sec.4.

AF-C Custom Settings for moving subjects

The X-T20 features AF-C Custom Settings where you can choose from five AF-C presets according to the way your chosen subject is moving. The AF algorithm has been revised for improved accuracy, resulting in a dramatic improvement when tracking a moving subject in the AF-C mode.

High resolution and high definition 4K video recording

The X-T20 is capable of recording both Full HD and 4K video using the X Series’ famous Film Simulation effects. You can output recorded video to an external monitor via the HDMI port and input audio from an external microphone.

24 high-performance FUJINON X-mount lenses for ultimate versatility

Our XF lens line-up now features 24 lenses after today’s announcement of the FUJINON XF50mm F2 R WR. The very latest digital technologies have been used to develop X-mount lenses, which offer high-precision optical designs to deliver the highest possible image quality.The current line-up of lenses ranges from ultra wide-angle to super-telephoto and includes five fast aperture prime lenses. These lenses bring out the very best image quality from the X-T20. Optional accessories such as mount adapters and macro extension tubes further broaden photographic potential

1 X-Trans is a trademark or registered trademark of FUJIFILM Corporation.2 Fujifilm research based on CIPA guidelines using the X-T20 and XF16-55mmF2.8 R LM WR lens in High Performance mode.3 With XF27mmF2.8 lens in High Performance mode4 MF mode

Main features on the X-T20

(1) Compact and lightweight camera body with an SLR-style viewfinder and dial-based operation

  • The design of the compact and lightweight body bears all the hallmarks of an X Series camera. Both top and base plates are made of lightweight, but highly rigid, magnesium alloy.
  • The top plate features three precision-milled aluminum dials which give the X-T20 a premium feel and allow users to easily adjust the aperture, shutter speed and shooting functions while concentrating on picture taking.
  • The Drive Dial has a new Video position to switch between still photo shooting and video recording. The Exposure Compensation Dial also has a new C position to enable exposure compensation of up to ±5 stops in 1/3 steps when using the Front Command Dial. Regular exposure compensation of up to ±3 stops in 1/3 steps is available on the top-plate dial.
  • The X-T20 features a 3.0-inch 1.04M-dot tilting TFT color LCD monitor suitable for both above head and close to the ground shooting. By combining the Touch Shot function with the tilt LCD monitor, you can get even more creative. Place the camera on the ground and use Touch Shot for a child’s or pet’s eye view or hold it above a crowd of people or an obstacle for high-angle shooting.
  • It is also equipped with an Auto mode Selector lever for selecting the fully-automatic Advanced SR Auto mode. In this mode, the camera automatically chooses the optimum settings for a given scene to make shooting effortless.
  • With a magnification of 0.62x5 and a display lag time of just 0.005sec, the X-T20 has a large, fast viewfinder. It offers a clear, high-definition live view image thanks to the 2.36million-dot organic EL electronic viewfinder, plus visibility has been improved by automatically controlling finder brightness according to the ambient light levels.
  • The live view display can also be set to the Preview Pic. Effect option to reflect the shooting conditions and offer a natural view close to that of the naked eye. The viewfinder's eye sensor automatically orientates the information when the camera is held vertically; something that's not possible on models with optical viewfinders.
  • The body features an integral pop-up flash, positioned in the center of the top plate. The Super Intelligent Flash automatically adjusts light output according to the scene type

*5 Viewfinder magnification ratio. Approx. 0.62x magnification 50mm (35mm format equivalent) at infinity and diopter set to -1.0 m-1.

(2) Intuitive operation with the touchscreen display

  • The LCD monitor uses a capacitive touchscreen panel to facilitate high-angle shots, taken from above a crowd of people or an obstacle, as well as low-angle shots simulating the perspective of small children or pets.
  • Turning the “TOUCH SCREEN SETTING” on allows the following operations during shooting and playback modes:

Shooting Modes

  • Focus Area Selection: Move the focus point to the chosen position by tapping the LCD monitor.
  • Touch Focus:Touch to focus on a specific point.
  • Touch Shot: Touch to focus on a specific point, then take the picture.

Playback Modes

  • Swipe Movement : Swiping a finger across the screen scrolls through the images, one after another.
  • Double-Tap Enlargement: Tapping the screen twice will enlarge the image, centering on the active focus point when the image was taken.
  • Drag: Moving a finger across the screen when an image is enlarged will move it around the frame.
  • Pinch out: Placing two fingers on the screen and widening the distance between them enlarges the image.
  • Pinch in: While the image being displayed is enlarged, placing two fingers on the screen and narrowing the distance between them reduces the image size.
  • Turn the “TOUCH SCREEN SETTING” off to cancel all touchscreen operations.
  • Even during video recording, activate the Touch AF to change the focus area and refocusing according to subject movement.

(3) Outstanding photo quality, achieved by the X Series’ highest image resolution, the high-speed X-Processor Pro image processing engine and Fujifilm’s color reproduction technology, perfected through over 80 years experience in photographic film development

  • The X-T20 features Fujifilm's 24.3MP X-Trans™ CMOS III APS-C sensor. Its highly random pixel array effectively reduces moiré and false colors without the use of an optical low-pass filter. The elimination of the low pass filter, which is attributed to loss of image resolution, makes it possible to draw the very best out of FUJINON lenses.
  • Fujifilm's proprietary color reproduction technology, developed through producing photographic films, helps to reproduce warm skin tones, bright blue skies and rich green foliage, just as you remember seeing in real life.
  • The Film Simulation function now features the ACROS mode. Using the X-Processor Pro's advanced processing capability, the mode offers smooth gradation, deep blacks and beautiful textures to create monochrome images superior to the standard Monochrome mode.
  • The X-T20 also has the Grain Effect function for reproducing distinctive graininess seen in photographs taken with film cameras. The function can be set to Strong or Weak, and can be combined with any of the Film Simulation modes. You can easily obtain the look of film-based photos, with the effect most obvious when the image is printed out.
  • The new sensor’s enhanced signal processing technology has even greater control over digital noise. Improved ISO sensitivity means ISO12800, only available as an extended ISO on the X-T10, is now available as a regular ISO option. At ultra-high ISO settings, the camera produces low-noise images, with deep blacks and smooth tones, delivering beautiful images even in low light conditions.
  • The camera features the unique Lens Modulation Optimizer (LMO)*6 image processing technology to deliver the best possible image quality. Using optical performance and other characteristics of each lens, LMO corrects optical defects such as diffraction*7 to achieve edge-to-edge sharpness and a realistic three-dimensional effect.

*6 Unique signal processing technology that reproduces the sharpness of images blurred by diffraction, etc.

(4) Improved AF performance for the moving subjects

  • The number of focusing points has been dramatically expanded from 49 in the previous model to 91 (up to 325 points). Approx. 40% of the imaging area (the center area containing 49 focusing points) is covered with phase detection AF pixels to form a fast and precise phase detection AF area that can be used in a variety of scenes.
  •   By redesigning the AF algorithm from the ground up, the X-T20 can now autofocus more accurately on points of light, low-contrast objects and subjects with fine details such as bird feathers and animal fur. The read speed of the Contrast AF system, which covers approx. 85% of the entire frame, has been doubled*7 compared to the previous model to enable faster and more accurate autofocusing. During video recording, the AF point transitions smoothly to track a moving subject to create natural looking footage.
  • You can choose from the Single Point mode, useful when accurate focusing on a subject is required, Zone mode for capturing a decisive moment of a moving subject, as well as Wide / Tracking mode.
  • Zone mode allows users to select a 3x3, 5x5 or 7x7 zone out of the 91-point AF area.The centrally positioned 3x3 and 5x5 zones, in particular, deliver fast focusing thanks to the on-sensor phase detection AF. The Wide/Tracking mode is a combination of the Wide mode (during AF-S), in which the camera automatically identifies and tracks the area in focus across the 91-point AF area, and the predictive Tracking mode (during AF-C), which uses the entire 91-point area to continue tracking a subject. This feature enables continuous focusing on a subject that is moving up and down, left and right or towards and away from the camera.
  • The X-T20 features the AF-C Custom setting, which enhances focus tracking performance when shooting in the Continuous AF (AF-C)*8 mode. In the AF-C Custom setting, you can choose from five AF presets, prepared for different types of subject movements. Preset 1 (Standard Setting for Multi-Purpose) is a standard setting that can be applied when shooting moving subjects as a whole. It is similar to the conventional AF-C setting, and is selected by default when no AF-C Custom setting is specified. Preset 2 (Ignore Obstacles & Continue to Track Subject) is suitable when obstacles are likely to come into a selected focus area, blocking a subject. Preset 3 (For Accelerating / Decelerating Subjects) is best suited to situations such as motorsport, which involves a subject that makes major speed changes including rapid acceleration or deceleration. It is particularly effective when using linear motor-driven lenses capable of high-speed AF. Preset 4 (For Suddenly Appearing Subjects) gives focusing priority to a subject closest to the camera in the selected focus area, so as to swiftly focus on a subject that suddenly comes into the frame. Preset 5 (For Erratically Moving & Accelerating or Decelerating Subjects) is suitable for shooting field sports in which subjects accelerate or decelerate rapidly, and also move erratically.
  • The X-T20 offers the Eye Detection AF function for automatically detecting and focusing on human eyes. The function has three options: AUTO, Right Eye Priority and Left Eye Priority. In the AUTO mode, it automatically focuses on a subject’s eye closer to the camera to achieve beautiful bokeh in the background when shooting with wide apertures.
  • The Auto Macro function automatically activates the Macro mode while maintaining AF speed, eliminating any need to press the Macro button to capture a close-up. This allows you to re-assign the Macro button to a different function.
  • The unique on-sensor phase detection AF system focuses in an ultra-fast 0.06 sec*8 With the high-speed X-Processor Pro image processor, the camera starts up in just 0.4sec, has a shutter time lag of 0.050sec and shooting interval of 0.25sec

*7 Models carrying the X-TransTM CMOS II sensor and the EXR Processor II*8 AF system continuously focuses while pressing the shutter button halfway.

(5) High-definition 4K video recording with rich color tones

  • The use of Fujifilm’s unique sensor and image processing engine enables both Full HD (1920 x 1080) and 4K (3840 x 2160) video recording. Set the Drive Dial to “Movie” and select the 4K Video mode in the menu to record 4K video at the high bitrate of 100Mbps.
  • Connect the camera to an external HDMI monitor and turn on HDMI Rec Control to automatically enable a clean HDMI output when the camera’s shutter release button is pressed. This makes it easy to start 4K video recording at precisely the right time.
  • The Film Simulation modes, popular for still images, can also be applied to video recordings. For example, you can use Classic Chrome to add a documentary touch with subdued colors and rich tones, or ACROS to produce stunning monochrome footage with smooth gradation of tones and deep blacks. A total of nine different modes are available.
  • Full HD video can be recorded at 59.94 fps, 50 fps, 29.97 fps, 25 fps, 24 fps and 23.98 fps.
  • Manual exposure can also be set during movie shooting. Aperture, shutter speed*9 and ISO sensitivity can also be changed enabling movies to be shot using an exposure of the user's preference

*9 Aperture and shutter speed can be changed during shooting. Only shutter speeds faster than the set frame rate can be set.

(6) 24 high-performance FUJINON X-mount lenses that deliver premium image quality and expand versatility

  • Fujinon X-mount lenses with high-precision optical design have been developed based on the basic concepts of delivering high-resolution images with edge-to-edge sharpness, offering a fastest-possible maximum f-stop and achieving a compact form factor for enhanced portability.
  • The FUJINON XF50mm F2 R WR, released today, joins the ranks of already-popular FUJINON XF35mm F2 R WR and FUJINON XF23mm F2 R WR lenses. The new lens boasts excellent sharpness despite its compact and lightweight design, making it a perfect fit for the compact and portable X-T20.

(7) Creative features of X-T20

     
  • Advanced Filter functions are also available on the X-T20. Users can choose from eight different artistic effects.
  • TheMultiple Exposurefunction offers users the chance to combine two separate subjects into one photo, perfect for adding people into photos.
  • Interval timer shootingfor time lapse photography is available with intervals of one second to 24 hours and up to infinity frames.
  • A completely silentelectronic shutterthat is capable of exposures up to 1/32000sec. has been added. Photos with a shallow depth-of-field can now be shot with the aperture wide open in bright conditions. As there are no mechanically operated parts, candid shots of animals and sleeping babies can be captured more easily than ever before.
  • Other features include the Digital Split Image for precise manual focusing, and Focus Peaking, which highlights high-contrast areas of the subject. These areas can be highlighted in white, red or blue, providing a focusing guide even when photographing a scene that's tricky to focus on.

(8) Built in Wi-Fi for shooting from your smartphone or tablet devices*10.

  • By downloading the free FUJIFILM Camera Remote app to your smartphone or tablet device, users can use the Remote Control function, which allows a wealth of control, even from a distance. This is great for a wide variety of shots, including group photos, self-portraits and animals in their natural habitat.
  •  Photos and videos can be sent to devices such as your smartphone with an easy one-touch operation. Pictures and videos on the camera can be browsed, selected, and imported using your smartphone, all without the hassle of inputting an ID or password. It is also possible to add location information acquired by the smartphone or tablet to the image.
  • Photos can be sent directly from the camera to the Instax SHARE Smartphone Printer for instant Instax prints.
  • Wi-Fi® Transfer*11is supported, enabling wireless backup of the data to a computer*12.

*10 Android™, smartphone and table devices, iPhone / iPad.*11 Wi-Fi® is a registered trademark of the Wi-Fi Alliance®.*12 Requires advanced installation of the free dedicated software FUJIFILM PC AutoSave to your computer

Premium Accessory Lineup

  • Leather Case BLC-XT10: A stylish, authentic leather case that has a wonderfully tactile feel and perfectly suits the X-T20's classic design. With the X-T20 snugly protected, you can even change batteries without removing the camera. A matching leather shoulder strap and protective cloth are included.
  • Hand Grip MHG-XT10 :To increase the camera's grip. Both battery and memory card can be swapped with the grip in place. Additionally, a tripod screw hole can be placed in center of the optical axis and the base parts are equipped with a 38mm width dovetail protrusion plate, allowing use as a quick shoe mount when using a dovetail groove tripod pedestal.
  • M Mount Adapter for additional lens compatibility Macro Extension Tube MCEX-16/MCEX-11 :Two tubes (16mm and 11mm) are available for fitting between the camera body and an interchangeable lens to enable high magnification macro photography.
  • Shoe Mount Flash:There are four types of Fujifilm external flash, all of which are capable of high-precision TTL auto flash control. The EF-20 and EF-X20 both have a guide number of 20, while EF-42 has a guide number of 42. The latest Fujifilm external flash EF-X500 has a guide number of 50.
  • External Stereo Microphone MIC-ST1 : Delivers realistic voice recordings for high-quality Full HD and 4K videos.
  • Protector Filters (PRF-39, PRF-43, PRF-46, PRF-52, PRF-58, PRF-62, PRF-67, PRF-72 and PRF-77)
  • DC coupler CP-W126
  • AC adapter AC-9V

Specification

Model name FUJIFILM X-T20
Number of effective pixels 24.3 million pixels
Image sensor 23.6mm x 15.6mm [APS-C] X-Trans CMOS III with primary color filter.
Sensor Cleaning System Ultra Sonic Vibration
Storage media SD Card[ - 2GB]/SDHC Card[ - 32GB]/SDXC Card[ - 256GB] UHS-I*1
Lens Mount FUJIFILM Xmount
Sensitivity Standard Output AUTO1/AUTO2/AUTO3[up to ISO12800]/ISO200 - 12800 [1/3EV step]
Extended Output ISO100/25600/51200
Viewfinder 0.39-in., approx. 2,360K-dot OLED color viewfinder,
Coverage of viewing area vs. capturing area : approx. 100%
Eye point : approx. 17.5mm [ from the rear end of the camera's eyepiece],
Diopter adjustment : -4m - +2m-1[dpt]
Magnification : 0.62x with 50mm lens[35mm format equivalent] at infinity and diopter set to -1m-1.
Diagonal angle of view :
LCD monitor 3.0-inch, aspect ratio 3:2, approx. 1040K-dot Tilt-type TFT color LCD monitor [approx. 100% coverage]
Movie recording 4K [3840 x 2160] 29.97p / 25p / 24p/23.98P, 100Mbps Continuous recording : up to approx. 10 min.
Full HD [1920 x 1080] 59.94p / 50p / 29.97p / 25p / 24p/23.98P, 36Mbps Continuous recording : up to approx. 15 min.
HD [1280 x 720] 59.94p / 50p / 29.97p / 25p / 24p/23.98P, 18Mbps Continuous recording : up to approx. 30 min.
* For 4K movie recording, use a card with UHS Speed Class 3 or higher.
*Although movie recording will continue without interruption when the file size reaches 4 GB, subsequent footage will be recorded to a separate file which must be viewed separately.
Power supply NP-W126S Li-ion battery [included]
Dimensions / Weight 118.4mm [W] x 82.8mm [H] x 41.4mm [D] / 4.66in. [W] x 3.26in. [H] x 1.63in. [D]
[Minimum Depth : 31.9mm / 1.3 in.]
Approx. 383g / 13.5 oz. [including battery and memory card]
Approx. 333g / 11.8 oz. [excluding accessories, battery and memory card]
Battery life for still images Approx. 350 frames [When XF35mmF1.4 R is set, LCD monitor ON]
Accessories included Li-ion battery NP-W126S, Battery charger BC-W126, Body cap, Shoulder strap, Metal strap clip, Protective cover, Clip attaching tool, Owner's manual

www.fujifilm.eu

FUJIFILM X-T1 | Specifications | Fujifilm Global

Model Name FUJIFILM X-T1 Number of effective pixels 16.3 million pixels Image sensor 23.6mm x 15.6mm (APS-C) X-Trans CMOS II with primary color filterTotal number of pixels: 16.7 million pixels Sensor Cleaning system Ultra Sonic Vibration Storage media SD memory card / SDHC memory card / SDXC (UHS-II) memory card*1 File format Still image JPEG (Exif Ver 2.3)*2, RAW (RAF format), RAW+JPEG (Design rule for Camera File system compliant / DPOF-compatible) Movie Movie File Format: MOVMovie Video Compression: H.264Audio: Linear PCM Stereo Number of recorded pixels

L: (3:2) 4896 x 3264 / (16:9) 4896 x 2760 / (1:1) 3264 x 3264M: (3:2) 3456 x 2304 / (16:9) 3456 x 1944 / (1:1) 2304 x 2304S: (3:2) 2496 x 1664 / (16:9) 2496 x 1408 / (1:1) 1664 x 1664

<Motion Panorama>L: Vertical: 2160 x 9600 / Horizontal: 9600 x 1440M: Vertical: 2160 x 6400 / Horizontal: 6400 x 1440

Lens mount FUJIFILM X mount Sensitivity AUTO (Control available up to ISO 6400)Equivalent to ISO 200 - 6400 (Standard Output Sensitivity)Extended output sensitivity : Equivalent ISO 100, 12800, 25600 and 51200 Exposure control TTL 256-zone metering, Multi / Spot / Average Exposure mode Programmed AE / Shutter Speed priority AE / Aperture priority AE / Manual exposure Exposure compensation -3.0EV - +3.0EV, 1/3EV step(movie recording : -2.0EV - +2.0EV) Image Stabilizer Supported with OIS type lenses Face Detection Yes Shutter type Focal Plane Shutter Shutter speed FUJIFILM X-T1 (P mode) 1/4 sec. to 1/4000 sec.,(All other modes) 30 sec. to 1/4000 sec.Bulb (max. 60 min.)Time 30 to 1/2 sec.Synchronized shutter speed for flash : 1/180 sec. or slower FUJIFILM X-T1 with Firmware Ver.3.00 or later Mechanical Shutter(P mode) 4 sec. to 1/4000 sec., (All other modes) 30 sec. to 1/4000 sec.Bulb (max.60min.), Time 30 sec. to 2 sec. Electronic Shutter*1 sec. to 1/32000 sec.(P/A/S/M mode)Bulb / Time 1 sec. fixed Mechanical + Electronic Shutter*(P mode) 4 sec. to 1/32000 sec., (All other modes) 30 sec. to 1/32000 sec.Bulb (max.60min.), Time 30 sec. to 2 sec.Mechanical Shutter : Bulb - Mechanical Shutter limitElectronic Shutter : Mechanical Shutter limit - 1/32000
  • * The Electronic Shutter may not be suitable for fast-moving objects. Flash can not be used.
FUJIFILM X-T1 with Firmware Ver.4.00 or later Mechanical Shutter(P mode) 4 sec. to 1/4000 sec., (All other modes) 30 sec. to 1/4000 sec.Bulb (max.60min.), Time 30 sec. to 1/4000 sec. Electronic Shutter*1 sec. to 1/32000 sec.(P/A/S/M mode)Bulb (1 sec. fixed), Time 1 sec. to 1/32000 sec. Mechanical + Electronic Shutter*(P mode) 4 sec. to 1/32000 sec., (All other modes) 30 sec. to 1/32000 sec.Bulb (max.60min.), Time 30 sec. to 1/32000 sec.Mechanical Shutter : Bulb - Mechanical Shutter limitElectronic Shutter : Mechanical Shutter limit - 1/32000
  • * The Electronic Shutter may not be suitable for fast-moving objects. Flash can not be used.
Continuous shooting Approx. 8.0 fps (JPEG : max. approx. 47 frames)Approx. 3.0 fps (JPEG : up to the capacity of the card)
  • * Recordable frame number may vary depending on the type of memory card used.
  • * The frame rate varies with shooting condition and the number of images recorded.
Auto bracketing AE Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)Film Simulation Bracketing (Any 3 types of film simulation selectable)Dynamic Range Bracketing (100% · 200% · 400%)ISO sensitivity Bracketing (±1/3EV, ±2/3EV, ±1EV)White Balance Bracketing (±1, ±2, ±3) Focus mode Single AF / Continuous AF / MF Distance Indicator / AF+MF*3 type Intelligent Hybrid AF (TTL contrast AF / TTL phase detection AF), AF assist illuminator available AF frame selection FUJIFILM X-T1Area (EVF / LCD : 49 areas with 7 x 7) / Multi
  • * Changeable size of AF frame among 5 types
FUJIFILM X-T1 with Firmware Ver.4.00 or laterSingle Point AF : 49 areas on a 7x7 grid (Changeable size of AF frame among 5 types), Zone AF : Selectable with 3x3 / 5x3 / 5x5 areas from 77 areas on an 11x7 grid, Wide/Tracking AF : Automatic selection from 77 areas on an 11x7 grid White balance Automatic scene recognitionCustom1*3, Custom2*3, Custom3*3/ Color temperature selection (K)Preset : Fine / Shade / Fluorescent light (Daylight) / Fluorescent light (Warm White) / Fluorescent light (Cool White) / Incandescent light / Underwater Self-timer 10 sec. / 2 sec. Delay Interval timer shooting Yes (Setting : Interval, Number of shots, Starting time) Flash External flash EF-X8 (included) (Super Intelligent Flash)Guide number : approx. 8 (ISO100 · m) / approx. 11 (ISO200 · m) Flash modes Activated when external flash is connectedRed-eye removal OFF Auto / Forced Flash / Slow Synchro / Suppressed Flash / Rear-curtain Synchro / Commander Red-eye removal ON Red-eye Reduction Auto / Red-eye Reduction & Forced Flash / Red-eye Reduction & Slow Synchro / Suppressed Flash / Red-eye Reduction & Rear-curtain Synchro / Commander
  • * Red-eye removal is active when Face Detection is set to ON.
Hot shoe Yes (Dedicated TTL Flash compatible) Viewfinder 0.5-in., approx. 2.360K-dot OLED color viewfinderCoverage of viewing area vs. capturing area : approx. 100%Eye point : approx. 23mm (from the rear end of the camera's eyepiece)Diopter adjustment : -4m-1 to +2m-1Magnification : 0.77x with 50mm lens (35mm format equivalent) at infinity and diopter set to - 1.0m-1Diagonal angle of view : approx. 38° (Horizontal angle of view : approx. 31°)Built-in eye sensor LCD monitor 3.0-inch, aspect ratio 3:2, approx. 1,040K-dot, Tilt type color LCD monitor (approx. 100% coverage) Movie recording Full HD 1920 x 1080 60p / 50p*3 / 30p / 25p*3 / 24p*3, Continuous recording : up to approx. 14 min.HD 1280 x 720 60p / 50p*3 / 30p / 25p*3 / 24p*3, Continuous recording : up to approx. 27 min.
  • * Use a card with SD Speed Class with or higher
Film Simulation mode 11 type (PROVIA/STANDARD, Velvia/VIVID, ASTIA/SOFT, CLASSIC CHROME*3, PRO Neg Hi, PRO Neg. Std, MONOCHROME, MONOCHROME+Ye FILTER, MONOCHROME+R FILTER, MONOCHROME+G FILTER, SEPIA) Dynamic range setting AUTO, 100%, 200%, 400% Advanced filter Toy camera / Miniature / Pop color / High-key / Low-key / Dynamic tone / Soft focus / Partial color (Red / Orange / Yellow / Green / Blue / Purple) Other photography functions Auto Red-eye Removal, Setting (Color, Sharpness, D-range, Gradation), Select custom setting, Motion panorama, Color space, Framing guideline, Frame No. memory, Histogram display, Preview depth of focus, Lens Modulatioon Optimizer, Pre-AF, Focus check, Focus Peak Highlight, Digital Split Image™*4, Electronic level, Multiple exposure, Release priority / Focus priority selection, Fn button setting (RAW, Movie, etc.), ISO AUTO control, Instant AF setting (AF-S / AF-C), Interlock spot AE & Focus area*3, Selector button setting*3, AE-L / AF-L button setting*3, Edit / Save quick menu*3, Preview exp. / WB in manual mode*3 Playback functions RAW conversion, Image rotate, Red-eye reduction, Photobook assist, Erase selected frames, Image search, Multi-frame playback (with micro thumbnail), Slide show, Mark for upload, Protect, Crop, Resize, Panorama, Favorites Wireless transmitter Standard IEEE 802.11b / g / n (standard wireless protocol) Access mode Infrastructure Wireless function Geotagging, Wireless communication (Image transfer), View & Obtain Images, Remote camera shooting, PC Autosave, instax printer print*3 Other functions PictBridge, Exif Print, Language selection, Time difference, High Performance mode, Silent mode(Sound & Flash OFF*), Preview pic. effect*3, EVF color*3, LCD color*3. Lock*3, USB mode*3
  • * Only for FUJIFILM X-T1 with Firmware Ver.4.00 or later
Terminal Video output - Digital interface USB 2.0 High-Speed / micro USB terminal
  • * connectable with Remote Release RR-90 (sold separately)
HDMI output HDMI mini connector (Type C) Others Microphone / shutter release input: ø2.5mm, stereo mini connector Power supply NP-W126 Li-ion battery (included) Dimensions 129.0mm (W) x 89.8mm (H) x 46.7mm (D) / 5.0 in. (W) x 3.5 in. (H) x 1.8 in. (D)(Minimum depth: 33.4mm / 1.3 in.) Weight Approx. 440g / 15.4 oz. (including battery and memory card)Approx. 390g / 13.7 oz. (excluding accessories, battery and memory card) Operating Temperature -10°C - +40°C Operating Humidity 10 - 80% (no condensation) Battery life for still images*5 Approx. 350 frames (When XF35mmF1.4 R is set, LCD monitor / viewfinder on, and supplied flash EF-X8 not attached) Battery life for movies*5 Consecutive movie recording : approx. 103 min. (Face detection is set to OFF)
  • * Individual movies cannot exceed approx. 14 min. on Full HD mode, and approx. 27 min. on HD mode in length.
Starting up period Approx. 0.5 sec., when High Performance mode set to ONApprox. 1.0 sec., when High Performance mode set to OFF Accessories included Li-ion battery NP-W126Battery charger BC-W126Shoe-mounted flash unit EF-X8Shoulder strapBody capMetal strap clipProtective coverClip attaching toolHot shoe coverTall-orientation battery grip connector coverSync terminal coverCD-ROM (Viewer software, RAW File Converter etc.*6)Owner's manual

www.fujifilm.com


Смотрите также